سه شنبه 25 اردیبهشت 1403

دبستان و پیش دبستانی دخترانه غیر دولتی هوشمند فرشتگان

روش هایی برای بهبود مهارت‌های مشاهده
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 1 بهمن 1398
    
تعداد بازدید: 3599
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    

روش هایی برای بهبود مهارت‌های مشاهده
مشاهده یک مهارت است و مثل هر مهارت دیگری، می‌توانید آن را یاد بگیرید و در آن پیشرفت کنید. اگر تمرین کنید، می‌توانید ذهن‌تان را تقویت کنید و مشاهده را به یک عادت تبدیل کنید.

از همین حالا شروع کنید. این ۸ نکته به شما کمک می‌کنند تا به یک مشاهده‌گر خوب تبدیل شوید:

۱. موضوع را بشناسید
مهم نیست که به چه چیزی نگاه می‌کنید، وقتی بدانید که موضوع مورد نظر شما چیست، می‌توانید این کار را به طور مؤثرتری انجام دهید. ارتباط برقرار کردن بین چیزی که می‌بینید و چیزی که می‌دانید، کلید اصلی مشاهده است. فقط وقتی می‌توانید یک مشاهده‌گر مطلع باشید که بدانید یک تیم‌، مکان یا فرآیند به‌طور معمول چطور کار می‌کند. منظورم این است که کنجکاو باشید و در مورد هرچیزی که در اطراف‌تان می‌گذرد کنجکاوی کنید و اطلاعات کسب کنید.
۲. سرعت‌تان را کم کنید و دنیای بیرون را ببینید.
سرعتتان را کم کنید
اگر همیشه در حال عجله و دویدن باشید و استرس هم داشته باشید،‌ مشاهده‌گر بودن کار چندان آسانی نیست. خودتان را مجبور کنید که صبر کنید، سرعت‌تان را کم کنید، خودخوری‌های درونی‌تان را متوقف کنید تا بتوانید کمی هم به دنیای اطراف‌تان توجه کنید. با سرعتی کمتر،‌ کمی بیشتر روی دنیای اطراف‌تان تمرکز کنید.
۳. یک چیز جدید امتحان کنید
قدرت مشاهده شما با رفتن به جاهای جدید و امتحان کردن چیزهای متفاوت بیشتر می‌شود. چون این کارها به طور طبیعی آگاهی و تمرکز ذهن شما را بهبود می‌دهد. هرچه این کار را بیشتر انجام دهید، مهارت مشاهده شما بهتر و بهتر می‌شود. یک پیشنهاد مفید این است که از موزه‌ها و گالری‌ها دیدن کنید،‌ این‌جور جاها شما را به تجربه‌ی چیزهای جدید و مشاهده‌ی دقیق‌تر آن‌ها دعوت می‌کند.