شنبه 1 اردیبهشت 1403

دبستان و پیش دبستانی دخترانه غیر دولتی هوشمند فرشتگان

بررسی خواص میوه ها از روی ظاهر
نویسنده خبر : مدیر سایت    
جمعه 28 شهریور 1399
    
تعداد بازدید: 4262
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    

آیا تابه حال برای شما پیش آمده است که به ظاهر میوه ها با دقت نگاه کنید؟ اگر این کار را انجام نداده اید پس بیایید با هم این کار را انجام بدهیم و چند تا میوه و گیاه را بررسی کنیم وخواص انها را بیشتر بدانیم:

 

 - هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است.مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم می رسد درست مانند چشم انسان می باشد.تحقیقات نشان می دهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم می شود.

 

 - وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم می کنید چها رتا خونه  قرمزمی بینید که دقیقا مثل قلب است که ان هم قرمزاست و چهار تا بخش مجزا دارد.تحقیقات نشان داده است که گوجه فرنگی خون را تصفیه می کند.

 

 - حبه های انگور روی خوشه ،شبیه قلب هستند و هر دانه ان شبیه سلولهای خونی.امروزه تحقیقات نشان داده است که انگور برای حیات قلب بسیار مفیداست واز غلظت خون بدن جلوگیری می کند مخصوصا در کودکان با عث افزایش ضریب هوشی می شود و حافظه را تقویت می نماید.

 

- گردو شبیه مغز انسان است .نیم کره راست و نیم کره چپ.قسمت بالای مغز و پایین مغز.حتی چین خوردگی ها و پیچیدگی های ان هم شبیه نئو کورتکس می باشد.در حال حاضر می دانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیام رسان به مغز را گسترش می دهد.

 

تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردید؟ شبیه کلیه انسان است.تحقیقات نشان داده است که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی دارد.

 

- ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر می باشد.استخوان ها تشکیل شده از ۲۳٪ سدیم و کرفس هم ۲۳٪ سدیم داره.چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود ندارد کرفس می تواند این کمبود رو جبران کند.

 

 سیب زمینی شیرین (sweet potato) شبیه لوزالمعده است که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی می شود.

 

 - پیاز و سیر شبیه سلولهای بدن می باشند.امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن بازی می کند و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم می گردد.

 

از   1   رای
4

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
shirane سوگند نصیری     11/10/1399
عاشق مطالب علمی اینجوریم من 👌😘